Ανάγκη και Προοπτικές για τα Μεγάλα Έργα Υποδομής στην Ελλάδα

Ανάγκη και Προοπτικές για τα Μεγάλα Έργα Υποδομής στην Ελλάδα


Στο συνέδριο της Ναυτεμπορικής, ο Εντεταλμένος Σύμβουλος και Εκτελεστικός Μέλος Δ.Σ. της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κ. Πέτρος Σουρέτης, αναφέρθηκε στις σημαντικές εξελίξεις και προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κατασκευαστικός κλάδος στην Ελλάδα. Ο κ. Σουρέτης τόνισε τη σημαντικότητα των υποδομών για την καθημερινή ζωή των πολιτών, εστιάζοντας στις αναγκαίες βελτιώσεις που πρέπει να γίνουν στους αυτοκινητοδρόμους, τις γέφυρες, τα Μετρό, τις σήραγγες, καθώς και σε λιμάνια και αεροδρόμια.

Παρά τις θετικές ενδείξεις για τον τομέα τα τελευταία χρόνια, όπως η τριπλάσια αύξηση των ανεκτέλεστων έργων, η Ελλάδα εξακολουθεί να υστερεί έναντι άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Ο κ. Σουρέτης επεσήμανε ότι οι επενδύσεις στον κλάδο των κατασκευών ως ποσοστό του ΑΕΠ ανέρχονται στο 4,8%, ενώ για την Ευρώπη των 27 φτάνουν το 11,5% και στη Ρουμανία το 16,7%.

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι κατασκευές έχουν σημαντική εγχώρια προστιθέμενη αξία, καθώς για κάθε 1 ευρώ που δαπανάται, προστίθεται 1 ευρώ στο ΑΕΠ της χώρας. Μάλιστα, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συμβάλλει κατά 4,8 δισ. ευρώ στο ελληνικό ΑΕΠ, δηλαδή περίπου 1,12% του συνολικού προϊόντος, και δημιουργεί 37.500 θέσεις εργασίας.

Ο κ. Σουρέτης τόνισε επίσης τη σημασία της διαρκούς συντήρησης και λειτουργίας των έργων υποδομής, ένα ζήτημα που αναδείχθηκε κρίσιμο, ενώ υπογράμμισε την ανάγκη για έναν Εθνικό Στρατηγικό Σχεδιασμό Υποδομών. Αναφέρθηκε στην έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού στην κατασκευαστική βιομηχανία, τονίζοντας ότι περίπου 50.000 θέσεις παραμένουν κενές.

Στο πλαίσιο των προκλήσεων του κλάδου, ο κ. Σουρέτης αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα για την επίλυση θεσμικών ζητημάτων που σχετίζονται με τα έργα, όπως η επικαιροποίηση των τεχνικών προδιαγραφών και η διαδικασία επίλυσης διαφορών. Τέλος, εξέφρασε την απογοήτευσή του για την καθυστέρηση ενεργοποίησης των Πρότυπων Προτάσεων, ένα εργαλείο που θα μπορούσε να επιταχύνει την υλοποίηση έργων υποδομής.

Πηγή: newsbeast.gr