Αύξηση τζίρου και ανάπτυξη προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στα σούπερ μάρκετ της Ελλάδας

Αύξηση τζίρου και ανάπτυξη προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στα σούπερ μάρκετ της Ελλάδας

Σύμφωνα με την Circana, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο πρώτο επτάμηνο του 2024 ανήλθε στο 26,8%, σε σύγκριση με το 26,2% του 2023. Παρότι η ανάπτυξη φέτος είναι πιο χαμηλή από την προηγούμενη, όταν οι πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σημείωναν ρυθμό ανάπτυξης 11,3%, εξακολουθούν να ξεπερνούν σε ρυθμό τα επώνυμα προϊόντα, τα οποία καλύπτουν το 73,2% του τζίρου και αναπτύχθηκαν μόλις κατά 2,1%.

Η κατηγορία των τροφίμων τώρα αποτελεί τον κυριότερο παράγοντα ανάπτυξης για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, αντιστρέφοντας την προηγούμενη τάση όπου τα είδη νοικοκυριού κατείχαν τον κύριο ρόλο. Το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στα τρόφιμα αυξήθηκε στο 27,4% το επτάμηνο του 2024 από 26,5% το 2023, ενώ το μερίδιο στην κατηγορία των προϊόντων προσωπικής φροντίδας και υγιεινής μειώθηκε σε 20,3% από 21,4%. Για τα είδη νοικοκυριού, το ποσοστό έπεσε στο 26% από 26,3%.

Ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα έφτασε σε 6,83 δισ. ευρώ το πρώτο επτάμηνο του 2024, από 6,64 δισ. ευρώ την ίδια περίοδο το 2023. Η ανάπτυξη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, αν και με ελαφρώς μειωμένη δυναμική, συνεχίζει να ενισχύει την αγορά, με τον ρυθμό ανάπτυξής τους να είναι υπερδιπλάσιος σε σύγκριση με τα επώνυμα προϊόντα.

Σημαντική είναι η αύξηση του όγκου πωλήσεων σε όλους τους τομείς: τρόφιμα, είδη νοικοκυριού και προϊόντα προσωπικής φροντίδας, όπως αναφέρει ο Οικονομικός Ταχυδρόμος. Οι προσφορές απο ελληνικές βιομηχανίες και εισαγωγείς συμβάλλουν στην αύξηση αυτή, ενώ παρατηρούνται και επιλεκτικές μειώσεις τιμών.

Είναι επίσης ενδιαφέρον ότι τα τρόφιμα είναι η μόνη κατηγορία που παρουσίασε αύξηση κατά 0,8% στην τιμή ανά τεμάχιο σε ετήσια βάση, γεγονός που συντελεί στην ανάπτυξη των πιο οικονομικών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Αντίθετα, οι τιμές των προϊόντων προσωπικής φροντίδας και υγιεινής μειώθηκαν κατά 3,3%, ενώ των προϊόντων για το σπίτι κατά 1,9%.

Τα παραπάνω στοιχεία καταδεικνύουν ότι η αγορά των FMCG παραμένει έντονα ανταγωνιστική και γεμάτη προωθητικές ενέργειες, με το 26,3% των πωλήσεων του επτάμηνου να προέρχεται από προϊόντα σε προσφορά, ενισχύοντας τη γενικότερη τάση της αγοράς.

Πηγή: newsbeast.gr