Ανθεκτικότητα των πωλήσεων σούπερ μάρκετ παρά τις υψηλές τιμές το 2024

Ανθεκτικότητα των πωλήσεων σούπερ μάρκετ παρά τις υψηλές τιμές το 2024


Παρά τις αυξημένες τιμές στα προϊόντα σούπερ μάρκετ, οι πωλήσεις σε όγκο παραμένουν σε υψηλά επίπεδα το 2024, κάτι που είναι αναμφισβήτητο. Ο όγκος πωλήσεων στην αγορά των γρήγορα κινούμενων καταναλωτικών αγαθών (FMCG) για την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2024 αυξήθηκε κατά 2,8% σε αξία, επιβεβαιώνοντας την ανθεκτικότητα της αγοράς. Οι καταναλωτές συνεχίζουν να προχωρούν σε αγορές βασικών αγαθών, παρά τις προκλήσεις που επιφέρει η οικονομική κατάσταση.

Η συνολική αξία της αγοράς ανήλθε σε 6,83 δισ. ευρώ, συγκριτικά με 6,64 δισ. ευρώ την αντίστοιχη χρονική περίοδο πέρυσι, με τα τρόφιμα να συμβάλλουν κατά 5,59 δισ. ευρώ σε αυτό το ποσό. Η κατηγορία των τροφίμων παρουσίασε τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων, με ρυθμό 3,4%. Σημαντική άνοδος καταγράφεται επίσης στην κατηγορία Οικιακής Φροντίδας (0,3%), ενώ η κατηγορία Υγείας και Ομορφιάς σημείωσε πτώση κατά 0,3%.

Εντυπωσιακή είναι επίσης η ανάπτυξη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, οι πωλήσεις των οποίων κατέχουν μερίδιο 26,8% στην αγορά το επτάμηνο του 2024. Οι τιμές ανά μονάδα στα τρόφιμα αυξήθηκαν κατά 0,8%, ενώ τα μη αλκοολούχα ποτά και τα αλκοολούχα παρουσίασαν τις μεγαλύτερες αυξήσεις αξίας, 7,5% και 6,9% αντίστοιχα.

Η ανάπτυξη των πωλήσεων διαφέρει ανάμεσα σε διαφορετικούς τύπους καταστημάτων. Τα μικρότερα καταστήματα (έως 400 τ.μ.) σημείωσαν την υψηλότερη αύξηση πωλήσεων με 5,9%, ακολουθούμενα από τα hypermarkets (πάνω από 2.500 τ.μ.) με άνοδο 3,9%. Σημαντική αύξηση παρατηρήθηκε και σε καταστήματα των 1.000-2.500 τ.μ. (+2,7%) και 400-1.000 τ.μ. (+1,8%).

Αναφορικά με τα χύμα προϊόντα, η κατηγορία παρουσίασε σημαντική αύξηση στην αξία πωλήσεων, με τα λαχανικά να αυξάνονται κατά 5,4%, το κρέας κατά 8,4% και το κοτόπουλο κατά 7,9%. Ωστόσο, τα αλλαντικά παρουσίασαν πτώση κατά 9,3%. Συνολικά, η αγορά των χύμα προϊόντων στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 2,5% το επτάμηνο του 2024, που δείχνει την αναζωογόνηση της ζήτησης για φρέσκα προϊόντα.

Η αγορά των σούπερ μάρκετ συνεχίζει να αναπτύσσεται, καθιστώντας σαφή τη στήριξη που παρέχουν οι καταναλωτές στα βασικά αγαθά, παρά τις προκλήσεις της οικονομικής συγκυρίας. Η παρατηρούμενη συνεχής κατανάλωση, παρά την οικονομική πίεση, υποδηλώνει ότι η δαπάνη αυτή είναι σχεδόν ανελαστική.

Πηγή: newsbeast.gr