Αποκρατικοποίηση και Αναβάθμιση της Αττικής Οδού με Σημαντική Οικονομική Συνεισφορά
Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου που αφορά τη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής οδού για 25 χρόνια, με αντάλλαγμα 3.270.000.000 ευρώ, ποσό που αποτελεί ρεκόρ στην ιστορία του ΤΑΙΠΕΔ. Η σύμβαση περιλαμβάνει ρητές διατάξεις που διασφαλίζουν την συντήρηση και την επαρκή λειτουργία του αυτοκινητόδρομου, καθώς και την αντιμετώπιση εκτάκτων περιστατικών προς όφελος των οδηγών.
Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, τόνισε τη σημασία της εν λόγω σύμβασης, αναφέροντας ότι συμβάλλει στην μείωση του δημοσίου χρέους, το οποίο θα περιοριστεί σχεδόν κατά 1,5 μονάδα του ΑΕΠ από αυτή τη συμφωνία. Η σύμβαση παραχώρησης της Αττικής οδού είναι η μεγαλύτερη από τις εννέα αποκρατικοποιήσεις που ολοκλήρωσε το υπουργείο το τελευταίο έτος και αναμένεται να ενισχύσει την οικονομία και την απασχόληση.
Ο παραχωρησιούχος, η ΝΕΑ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ Μ.Α.Ε. σε συνεργασία με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε., θα αναλάβει τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για 25 χρόνια. Επιπλέον του εφάπαξ ποσού, θα καταβάλλει στο ΤΑΙΠΕΔ ποσοστό 7,5% από τα έσοδά του και θα επενδύσει 380 εκατ. ευρώ σε έργα αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού.
Τα διόδια θα μειωθούν από 2,8 σε 2,5 ευρώ από τις 6 Οκτωβρίου, με την αλλαγή να αφορά συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων, όπως τα επιβατικά και τα ελαφρά εμπορικά. Η σύμβαση περιλαμβάνει επίσης διατάξεις που διασφαλίζουν τη συνεχή αξιολόγηση του παραχωρησιούχου κάθε δύο χρόνια και την επιβολή ποινών σε περίπτωση μη επίτευξης των καθορισμένων στόχων.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, υπογράμμισε την ανάγκη διασφάλισης της ομαλής λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου και την προσφορά υψηλού επιπέδου οδικής ασφάλειας, που είναι κρίσιμη για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της περιοχής. Αυτή η συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα είναι δείγμα ότι μπορεί να υπάρξει διαφάνεια και οφέλη και για τις δύο πλευρές, προάγοντας το δημόσιο συμφέρον.
Πηγή: newsbeast.gr