Ευκαιρίες Επένδυσης στην Εφοδιαστική Αλυσίδα και Ανάπτυξη Αποθηκευτικών Εγκαταστάσεων στην Ελλάδα
Οι τομείς των αποθηκευτικών εγκαταστάσεων και της εφοδιαστικής αλυσίδας στην Ελλάδα παραμένουν ελκυστικοί για νέα επενδυτικά κεφάλαια, τόσο εγχώρια όσο και διεθνή. Η χώρα αναδεικνύεται ως στρατηγικός κόμβος διαμεταφορών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, ενισχύοντας τη διεθνή αποδοχή και προσοχή. Η βελτίωση των υποδομών και η γεωπολιτική θέση της Ελλάδας συμβάλλουν στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων των γεωπολιτικών κρίσεων, όπως καταγράφηκε στις πρόσφατες εκτιμήσεις της επιτροπής Μελών Logistics του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της επιτροπής, οι επενδύσεις σε αποθηκευτικούς χώρους αναμένονται να συνεχιστούν με έντονο ρυθμό, κυρίως λόγω της συμμετοχής μεγάλων επενδυτικών κεφαλαίων. Η ανάπτυξη νέων αποθηκών, σε συνδυασμό με τις πρωτοβουλίες ψηφιακής μετάβασης και τη μείωση των ρύπων, ενισχύει τη δυναμική του κλάδου. Ο πρόεδρος της επιτροπής, Γεώργιος Στάμνος, αναφέρει ότι ο τομέας προετοιμάζεται για τα επόμενα βήματα, λαμβάνοντας υπόψη τις παρούσες γεωπολιτικές και οικονομικές προκλήσεις.
Σχετικά με τις οδικές μεταφορές, οι απόπειρες να καλυφθεί η μείωση των εξαγωγών βιομηχανικών προϊόντων είναι σε εξέλιξη, με μόνα τα τρόφιμα να παρουσιάζουν αύξηση. Η συνεχιζόμενη έλλειψη οδηγών, οι αυξήσεις στα διόδια και η υψηλή συντήρηση των οχημάτων επηρεάζουν τις τιμές των κομίστρων. Εν τω μεταξύ, οι εισαγωγές αγαθών αυξάνονται, ενώ οι εξαγωγές καταγράφουν πτώση, κυρίως λόγω των βιομηχανικών προϊόντων.
Στον ναυτιλιακό τομέα, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Πειραιά έχει παρουσιάσει μείωση, αλλά έχει υπάρξει βελτίωση τους τελευταίους μήνες. Οι γεωπολιτικές εντάσεις έχουν περιορίσει τη διακίνηση μέσω του Σουέζ, με αποτέλεσμα να αλλάξουν οι διαδρομές των πλοίων. Από την άλλη πλευρά, η αεροπορική μεταφορά εμπορευμάτων έχει υπερβεί τα προ πανδημίας επίπεδα, κυρίως λόγω της αύξησης του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Αντίθετα, οι σιδηροδρομικές μεταφορές συνεχίζουν να παρουσιάζουν προβλήματα, με σημαντική μείωση της συμμετοχής τους στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών, λόγω της κακής κατάστασης του σιδηροδρομικού δικτύου μετά το δυστύχημα στα Τέμπη και τις καταστροφές από τη κακοκαιρία.
Πηγή: newsbeast.gr