Η Μείωση της Κατανάλωσης Αλκοόλ στις ΗΠΑ και οι Προκλήσεις για τη Βιομηχανία
Οι πωλήσεις αλκοολούχων ποτών στις Ηνωμένες Πολιτείες παρουσίασαν πτώση 3% κατά τους πρώτους επτά μήνες του τρέχοντος έτους σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με τον πάροχο δεδομένων IWSR. Σημαντικά έχει επηρεαστεί η κατανάλωση δημοφιλών ποτών όπως η βότκα, το ρούμι και το σκωτσέζικο ουίσκι. Αυτό το φαινόμενο έρχεται σε αντίθεση με την ανάπτυξη που είχε σημειωθεί σταθερά τα προηγούμενα 20 χρόνια, όπου οι πωλήσεις αυξάνονταν περίπου κατά 2,6% ετησίως μέχρι το 2019. Αν και το 2020 και το 2021 παρατηρήθηκε αύξηση σχεδόν 5% λόγω της πανδημίας και του lockdown, η κατανάλωση υπήρξε μειωμένη το 2022 και παρουσίασε επιπλέον μείωση 2,9% το 2023.
Η μείωση της κατανάλωσης φαίνεται να συνδέεται με την αυξημένη επιφυλακτικότητα των καταναλωτών και έχει ανοίξει τη συζήτηση μεταξύ των αναλυτών σχετικά με την πιθανότητα η πτώση αυτή να είναι κυκλική ή διαρθρωτική. «Ο κλάδος ανέμενε μια σημαντική απειλή με την πανδημία, αλλά είδε ένα διπλασιασμό της ανάπτυξης το πρώτο έτος», ανέφερε ο Marten Lodewijks, πρόεδρος της IWSR για τις ΗΠΑ. Οι τιμές των μετοχών μεγάλων εταιρειών οινοπνευματωδών ποτών, όπως οι Pernod Ricard, Diageo και Brown-Forman, έχουν χάσει έδαφος τους τελευταίους 12 μήνες, φτάνοντας σε χαμηλά επίπεδα συγκρίσιμα με τις πρώτες ημέρες της πανδημίας.
Πρόσθετα στοιχεία δείχνουν ότι οι πωλήσεις βότκας έχουν υποχωρήσει 3,8% και του σκωτσέζικου ουίσκι 5,8% το 2023 σε σύγκριση με πέρυσι. Ακόμη και η τεκίλα, που ήταν το ταχύτερα αναπτυσσόμενο αλκοολούχο ποτό στις ΗΠΑ, παρουσίασε μείωση 1,1%. Ορισμένοι ειδικοί θεωρούν ότι οι προκλήσεις στον τομέα των αλκοολούχων ποτών είναι διαρθρωτικές, αναφέροντας παράγοντες όπως η δημοτικότητα新 κατηγορίας φαρμάκων για την απώλεια βάρους GLP-1, η χαμηλή κατανάλωση αλκοόλ από τη γενιά Z και η αυξανόμενη νομιμοποίηση της μαριχουάνας.
Πηγή: newsbeast.gr