Καταναλωτική Προδιάθεση για Αγορές την Black Friday και Cyber Monday στην Ελλάδα
Σχεδόν το 50% των Ελλήνων καταναλωτών σκοπεύει να πραγματοποιήσει αγορές τη Black Friday και τη Cyber Monday, όπως προκύπτει από τα πρώτα ευρήματα της έρευνας Future Consumer Index Ελλάδα 2024 της ΕΥ. Αυτή η έρευνα, που συνεργάζεται με την MRB και διεξάγεται ετησίως από το 2021, επιδιώκει να αναλύσει τις προτιμήσεις και τις ανησυχίες των καταναλωτών σε ένα περιβάλλον υψηλού πληθωρισμού και οικονομικής αβεβαιότητας. Τα αυθεντικά αποτελέσματα αναμένονται τον Δεκέμβριο.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η διάθεση για αγορά σχετίζεται με εισοδηματικά κριτήρια και την τιμή των προϊόντων. Από τα στοιχεία της έρευνας, το 62% των καταναλωτών που επιθυμούν προσιτές τιμές δηλώνουν ότι δεν σκοπεύουν να αγοράσουν τίποτα. Ωστόσο, οι νέοι ηλικίας 18-29 ετών δείχνουν μεγαλύτερη προθυμία για αγορές (65%), με τους φοιτητές να ξεχωρίζουν (69%). Επίσης, οι οικογένειες με ανήλικα παιδιά αναφέρουν τις πιο υψηλές προθέσεις αγορών, φτάνοντας το 60%.
Παρόλο που οι καταναλωτές σε γενικές γραμμές είναι επιφυλακτικοί λόγω της οικονομικής κατάστασης, δείχνουν να ενδιαφέρονται για τις προσφορές της περιόδου αυτής. Από αυτούς που σκοπεύουν να αγοράσουν, σχεδόν το 79% αναφέρει ότι θα αναβάλλει κάποιες από τις αγορές τους μέχρι τις ειδικές ημέρες των εκπτώσεων.
Όπως αναφέρει ο Θάνος Μαύρος, Εταίρος της EY Ελλάδος, οι επιχειρήσεις λιανικής και καταναλωτικών προϊόντων πρέπει να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους στις νέες συνθήκες. Υποδεικνύει μάλιστα ότι υπάρχουν πολλές διεθνείς πρακτικές που μπορεί να ακολουθήσουν οι ελληνικές επιχειρήσεις, όπως η χρήση δεδομένων καταναλωτών σε πραγματικό χρόνο και οι αλγόριθμοι dynamic pricing για τη παρακολούθηση της αγοράς.
Πηγή: newsbeast.gr