Οραματίζοντας το Μέλλον της Αθήνας με την Κατασκευή του Σταθμού Κολωνάκι στη Γραμμή 4 του Μετρό
Ένα νέο και σημαντικό έργο για την πόλη της Αθήνας βρίσκεται σε εξέλιξη 35 μέτρα κάτω από το Κολωνάκι, μια από τις πιο πολυσύχναστες περιοχές του κέντρου. Ο σταθμός «Κολωνάκι», που ανήκει στη Γραμμή 4 του Μετρό, προορίζεται να γίνει ένας από τους 15 σταθμούς του μεγαλύτερου δημόσιου έργου που υλοποιείται αυτή τη στιγμή στη χώρα. Η Γραμμή 4 ξεκινά από την Κατεχάκη και περνάει από σημαντικές περιοχές όπως ο Ζωγράφος, η Καισαριανή, το Κολωνάκι, και οι Εξάρχεια, φτάνοντας τελικά στο Γαλάτσι και το Άλσος Βεϊκου.
Η εκσκαφή του σταθμού «Κολωνάκι» είναι εντυπωσιακή, με το βάθος της να φτάνει ήδη τα 28 μέτρα, ενώ το τελικό βάθος θα είναι 35 μέτρα. Το συνολικό εμβαδόν του σκάμματος ξεπερνά τα 2.000 τετραγωνικά μέτρα, με το εργοτάξιο να εκτείνεται σε τέσσερα στρέμματα. Ο όγκος της εκσκαφής είναι ισοδύναμος με αυτόν οκτώ 10όροφων πολυκατοικιών! Στην τρέχουσα φάση του έργου, 35 εργαζόμενοι εργάζονται καθημερινά, με την επιτήρηση των εργασιών να γίνεται από έναν οικοδομικό γερανό σε ύψος 45 μέτρων.
Σύμφωνα με πληροφορίες από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, καθημερινά απομακρύνονται έως και 500 κυβικά μέτρα χώματος και μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών θα έχουν απομακρυνθεί συνολικά 68.000 κυβικά μέτρα. Μέχρι τώρα, έχουν ήδη αφαιρεθεί 53.000 κυβικά μέτρα. Ο σταθμός θα συνδέεται με σήραγγα που θα διασχίζει τις υφιστάμενες Γραμμές 2 και 3.
Οι εργασίες εντατικοποιήθηκαν πρόσφατα, έπειτα από την ολοκλήρωση των πρόδρομων εργασιών, με τον μηχανισμό της αναδόχου κοινοπραξίας να αρχίζει τις εργασίες τον Απρίλιο του προηγούμενου έτους. Αν και η παραλαβή του σταθμού καθυστέρησε κατά 10 μήνες, η πρόοδος των έργων είναι εντυπωσιακή, και οι προσφυγές και οι υπόλοιπες εκκρεμότητες είναι οι κύριοι λόγοι για την καθυστέρηση παράδοσης 6 από τους 15 εργοταξιακούς χώρους.
Η κατασκευή της σήραγγας προχωρά με ικανοποιητικούς ρυθμούς, και οι δύο σύγχρονοι μετροπόντικες της ΑΒΑΞ αναμένεται να ολοκληρώσουν τα 12,8 χιλιόμετρα της διαδρομής μέχρι το 2026, προσφέροντας σημαντική ανακούφιση σε περιοχές με αυξημένο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Ο πρώτος μετροπόντικας, που ξεκίνησε από την Κατεχάκη, έχει ήδη κατασκευάσει 2 χιλιόμετρα σήραγγας, καλύπτοντας το 40% της συνολικής διαδρομής μέχρι τη διακλάδωση του Ευαγγελισμού.
Πηγή: newsbeast.gr