Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για το νέο ΕΣΠΑ – Τι προβλέπει

0
121

 

Ολοκληρώθηκε η συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου του υπουργείου Ανάπτυξης, για το νέο ΕΣΠΑ, το οποίο εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία. Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου ψήφισαν η ΝΔ και το ΚΙΝΑΛ, ενώ καταψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, ΕΛ.ΛΥ και ΜεΡΑ25.

Επίκεντρο της αντιπαράθεσης μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης, ήταν η κατεύθυνση των νέων κοινοτικών πόρων και οι χθεσινές εξαγγελίες του πρωθυπουργού, με τα νέα μέτρα στήριξης ευάλωτων κοινωνικών ομάδων για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης.

ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ

Όπως αναφέρει ανακοίνωση του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, με τον νέο νόμο επιχειρείται ως πρωταρχικό μέλημα η αντιμετώπιση επιμέρους δυσλειτουργιών που εντοπίστηκαν κατά τις προηγούμενες προγραμματικές περιόδους, με την αξιοποίηση των ευκαιριών που αναδεικνύονται με τους νέους Κανονισμούς της ΕΕ. Βασικές επιδιώξεις του νόμου είναι η αποτελεσματική διάχυση των κοινοτικών πόρων, η ελαχιστοποίηση των καθυστερήσεων στις διαδικασίες παραγωγής έργων, η έγκαιρη ωρίμανση των έργων, η μείωση της γραφειοκρατίας, η αποτελεσματική αντιμετώπιση και εξυγίανση περιστατικών απάτης, αλλά και η εφαρμογή μιας συνεκτικής πολιτικής υποστήριξης ειδικών ομάδων δικαιούχων, δήμων ή μεγάλων δικαιούχων, σε συγκεκριμένους τομείς υλοποίησης δράσεων. Η αποτελεσματική εφαρμογή των διαδικασιών συναρτάται με την επιτυχή συνεργασία των δομών ΕΣΠΑ και των συναρμόδιων φορέων, η οποία διασφαλίζεται μέσω της δημιουργίας ειδικών θεματικών δικτύων συντονισμού και επικοινωνίας. Τέλος, στον παρόντα νόμο περιλαμβάνονται διατάξεις οι οποίες διευκολύνουν την ολοκλήρωση των δράσεων της προηγούμενης Προγραμματικής Περιόδου και την ομαλή μετάβαση από την τρέχουσα στη νέα προγραμματική περίοδο, με την επιτυχημένη λειτουργία όλων των αναδιαρθρωμένων και μη, υφιστάμενων και νέων δομών ΕΣΠΑ.

Δηλώσεις
Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης δήλωσε για τη ψήφιση του νέου νόμου: “Με την ψήφιση του νόμου για το νέο ΕΣΠΑ της περιόδου 2021-2027 η Ελλάδα γίνεται η πρώτη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση που ολοκληρώνει τη διαδικασία έτσι ώστε να βγάλει πρώτη τα προγράμματα για τη χρηματοδότηση των επιχειρήσεων και των νοικοκυριών μέσω του νέου ΕΣΠΑ. Στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων αποφασίσαμε να μην αφήσουμε να χαθεί ούτε μία ημέρα ως προς την απορρόφηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων. Στόχος μας παραμένει, μέσα στις δύσκολες εποχές που ζούμε, να κρατήσουμε όρθια την ελληνική οικονομία και ταυτόχρονα να δώσουμε αναπτυξιακή προοπτική στον τόπο μας. Θέλω να ευχαριστήσω ιδιαίτερα τους συνεργάτες μου, τον υφυπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Γιάννη Τσακίρη, τον γενικό γραμματέα, Δημήτρη Σκάλκο και τους ειδικούς γραμματείς, Γιώργο Ζερβό και Νίκη Δανδόλου για την εποικοδομητική συνεργασία που είχαμε για να φτάσουμε σήμερα εδώ και να είμαστε πρώτοι σε όλη την Ευρώπη”.

Remaining Time-0:00
Fullscreen
Mute
Ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, αρμόδιος για το Εταιρικό Σύμφωνο Περιφερειακής Ανάπτυξης, Γιάννης Τσακίρης δήλωσε:

“Η νέα εποχή ισχυρής και βιώσιμης ανάπτυξης σηματοδοτείται από τη στροφή προς ένα οικονομικό μοντέλο περισσότερο εξωστρεφές, ανταγωνιστικό και πράσινο, με ένα κράτος πιο αποτελεσματικό, με λιγότερη γραφειοκρατία, με περισσότερη διαφάνεια, ψηφιακά αναβαθμισμένο, με δραστικά μειωμένη παραοικονομία, με φορολογικό σύστημα φιλικό προς τις νεοφυείς επιχειρήσεις αλλά και ένα ανθεκτικότερο κοινωνικό δίκτυο προστασίας προς τους δικαιούχους. Αυτό ακριβώς έρχεται να επισφραγίσει συνταγματικά και ο νέος νόμος ΕΣΠΑ, που υπερψηφίστηκε σήμερα στη Βουλή των Ελλήνων. Η Ελλάδα, έχοντας το νέο ΕΣΠΑ 2021- 2027 ύψους 26,3 δισ. ευρώ, το οποίο εγκρίθηκε πρώτο από όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ, αλλά και νέα χρηματοδοτικά εργαλεία, είναι έτοιμη για τη μετάβασή της στη νέα εποχή, μια εποχή που συνδυάζει την οικονομική αποτελεσματικότητα με την κοινωνική συνοχή και δικαιοσύνη”.

Ο γενικός γραμματέας του Εταιρικού Περιφερειακού Συμφώνου Ανάπτυξης (ΕΣΠΑ), Δημήτρης Σκάλκος δήλωσε για τη σημερινή ψήφιση του νομοσχεδίου: “Η ψήφιση του νέου εφαρμοστικού νόμου για τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα της περιόδου 2021-2027 παρέχει το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο για την αποτελεσματική διαχείριση, παρακολούθηση και έλεγχό τους. Με νέες οργανωτικές δομές, νέα διαχειριστικά εργαλεία, αναβαθμισμένα πληροφοριακά συστήματα, συνέργειες με άλλα χρηματοδοτικά μέσα, ενισχύουμε την ικανότητα του συστήματος ΕΣΠΑ να ανταποκριθεί στις προκλήσεις του νέου περιβάλλοντος, συμβάλλοντας στους στόχους της βιώσιμης ανταγωνιστικότητας και της ενίσχυσης της κοινωνικής συνοχής. Ο νέος εφαρμοστικός νόμος ψηφίζεται εγκαίρως ακολουθώντας την πρωτιά της χώρας στην έγκριση του νέου Εταιρικού Συμφώνου Περιφερειακής Ανάπτυξης, ώστε αμέσως μετά την έγκριση των νέων τομεακών και περιφερειακών προγραμμάτων, να εκκινήσει η υλοποίησή τους”.

Οι διαφοροποιήσεις
Με τον νέο νόμο πρέπει να σημειωθεί πως προκύπτουν σημαντικές διαφοροποιήσεις και βελτιώσεις σε σχέση με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για το ΕΣΠΑ 2014-2020 (ν. 4314/2014) όπως:

• Θέσπιση Συμβούλιου Παρακολούθησης και Συντονισμού ΕΣΠA με αποστολή το συντονισμό των Ταμείων και των συνεργειών και της συμπληρωματικότητάς τους. Αποτελείται από τους προέδρους των επιτροπών παρακολούθησης των Προγραμμάτων, γενικούς ή ειδικούς γραμματείς αρμόδιων υπουργείων, εκπροσώπους της Εθνικής Αρχής Συντονισμού, της Λογιστικής Αρχής, των οικονομικών και κοινωνικών εταίρων, της ΕΝΠΕ, της ΚΕΔΕ, της ΜΟΔ Α.Ε., και αντιπροσωπευτικών μη κυβερνητικών οργανώσεων.

• Δημιουργία νέας Ειδικής Υπηρεσίας για τη διαχείριση του Προγράμματος “Τεχνική Βοήθεια και Υποστήριξη Δικαιούχων”. Δέσμευση ποσού για τη χρηματοδότηση δράσεων υποστήριξης (capacity building).

• Αναδιάρθρωση Εθνικής Αρχής Συντονισμού: Συγχώνευση υπηρεσιών, δημιουργία νέων υπηρεσιών με στόχο την ενδυνάμωση του συντονισμού (ενισχυμένη υποστήριξη των Περιφερειών, των Ολοκληρωμένων Χωρικών Επενδύσεων, ενισχυμένη υποστήριξη των δικαιούχων).

• Διατήρηση των επιτελικών δομών στα υπουργεία που υλοποιούν συγχρηματοδοτούμενα έργα, με περιορισμό σε μία δομή ανά υπουργείο.

• Απλοποίηση της διαδικασίας εξειδίκευσης των προγραμμάτων, για την οποία δεν απαιτείται έγκριση από την Επιτροπή Παρακολούθησης του Προγράμματος, έμφαση στον προγραμματισμό των προσκλήσεων και στην έγκαιρη δημοσίευση αυτού.

• Πλήρως ψηφιοποιημένες διαδικασίες. Διαλειτουργικά πληροφοριακά συστήματα: Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα “ΟΠΣ”, Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Δημοσίων Επενδύσεων “ΟΠΣ-ΠΔΕ” ή “e-pde”, Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Κρατικών Ενισχύσεων “ΟΠΣΚΕ”, Πληροφοριακό Σύστημα Σώρευσης Κρατικών Ενισχύσεων Ήσσονος Σημασίας “ΠΣΣΚΕΗΣ”.

• Χρηματοδοτικά μέσα: Δεν απαιτείται ΥΑ/ΚΥΑ για τη σύστασή τους

• Πληρωμές στους δικαιούχους: Δεν υπόκεινται σε αφαίρεση ή παρακράτηση λόγω οφειλών προς το δημόσιο και προς ασφαλιστικούς οργανισμούς ή κατάσχεση στα χέρια του δημοσίου ή τρίτων και καταβάλλονται με προσκόμιση αποδεικτικών φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας. Για πράξεις < 10 χιλ. ευρώ οι πληρωμές στους δικαιούχους καταβάλλονται χωρίς προσκόμιση των ως άνω αποδεικτικών.

• Χρηματοδοτήσεις και πληρωμές από το ΠΔΕ: Οι Ειδικές Υπηρεσίες δύναται να ορίζονται, με απόφαση του Διατάκτη, διαχειριστές έργου/ υπόλογοι για τις πληρωμές του ΠΔΕ:

α) Για πληρωμή ποσού προς δικαιούχο πληρωμής για παροχή αγαθών/υπηρεσιών ενεργειών τεχνικής βοήθειας και για πληρωμή δικαιούχων κρατικών ενισχύσεων (‘Αμεση Πληρωμή)

β) Για μεταφορά ποσού έργου του ΠΔΕ προς δικαιούχο για την εκτέλεση/υλοποίηση συγκεκριμένου έργου (Έμμεση Πληρωμή).

• Νέα κανονιστική απαίτηση: Η Διαχειριστική Αρχή θα πρέπει κατά την επιλογή πράξεων να επαληθεύει ότι ο δικαιούχος διαθέτει τους απαραίτητους χρηματοδοτικούς πόρους και μηχανισμούς για να καλύψει τα έξοδα λειτουργίας και συντήρησης για πράξεις που περιλαμβάνουν επενδύσεις σε υποδομές ή παραγωγικές επενδύσεις, ώστε να διασφαλίσει την οικονομική τους βιωσιμότητα.

• Μείωση διοικητικών επαληθεύσεων: όχι επί του συνόλου των δαπανών, αλλά ανάλογες με τους εκ των προτέρων εντοπισθέντες κινδύνους.

• Δυνατότητα διενέργειας επιτόπιων επαληθεύσεων από εξωτερικούς φορείς.

Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ

Κλείνοντας την συζήτηση, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, ‘Αδωνις Γεωργιάδης, απέρριψε τις κατηγορίες περί αδράνειας της κυβέρνησης στην αντιμετώπιση της ακρίβειας και ανοχής της απέναντι στα καρτέλ, ενώ κάλεσε τα κόμματα να δώσουν τη θετική ψήφο τους για να προχωρήσουν τα νέα αναπτυξιακά προγράμματα του ΕΣΠΑ.

«Το να λέτε ως καραμέλα ότι υπηρετούμε τα καρτέλ είναι και ψευδές και άδικο. Είναι προφανές ότι αυτή η κυβέρνηση υπηρετεί τα συμφέροντα του ελληνικού λαού. Η δική μας παράταξη παραμένει βαθειά λαϊκή παράταξη στον μέσο Έλληνα και παραμένει δίπλα του. Ο ελληνικός λαός θα μας κρίνει όλους όταν έρθει η ώρα των εκλογών. Και θα κρίνει εξαιρετικά δίκαια γιατί μπορεί να αναγνωρίσει ποιος δουλεύει και ποιος είναι δίκαιος. Γιατί η αντιπαράθεση για την αντιπαράθεση δεν θα μας βγει σε καλό. Δεν μας βγήκε σε καλό στο παρελθόν. Η πλειοδοσία και μοιραία είναι και πολύ επικίνδυνη μπορεί να αποβεί σε όλους εμάς», υπογράμμισε ο κ. Γεωργιάδης και κατέληξε:

«Το νομοσχέδιο μόνο οφέλη θα φέρει στους Έλληνες πολίτες από τα χιλιάδες προγράμματα για τους δήμους, τις Περιφέρειες, τις επιχειρήσεις. Όλοι τους θα αποκτήσουν πρόσβαση στα προγράμματα. Και θα είναι ένα πολύ ωραίο πολιτικό μήνυμα, αν το σύνολο των πολιτικών δυνάμεων δώσουν τη θετική τους ψήφο και επιτρέψουν την έκδοση των νέων προγραμμάτων του ΕΣΠΑ».

ΝΔ

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ, Χρήστος Μπουκώρος, υποστήριξε ότι στόχος του πακέτου μέτρων που ανακοίνωσε η κυβέρνηση, είναι η άμβλυνση των επιπτώσεων από την ενεργειακή κρίση και κατηγόρησε την αντιπολίτευση ότι περιορίζεται σε ακοστολόγητες προτάσεις, που θέτουν σε κίνδυνο τη δημοσιονομική ισορροπία της χώρας. «Κανείς στη κυβέρνηση, ούτε ο πρωθυπουργός δεν αμφισβητεί την ενεργειακή κρίση, ούτε ισχυριζόμαστε ότι τα μέτρα που εξαγγέλθηκαν θα καλύψουν το σύνολο των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι συμπολίτες μας. Αυτό που κάνουμε, είναι ότι αμβλύνουμε τις επιπτώσεις μέσα από μια άσκηση δημοσιονομικής ισορροπίας, για να μην γίνουμε στόχος των κερδοσκόπων», τόνισε ο κ. Μπουκώρος και πρόσθεσε:

«Η αντιπολίτευση ισχυρίζεται πως κάνει ‘ρεαλιστικές προτάσεις’, χωρίς όμως να δίνει πειστικές απαντήσεις για το πού θα βρεθούν τα χρήματα για περαιτέρω υποστηρικτικά μέτρα. Από πού θα αντληθούν χρήματα όταν υπάρχει μείωση της κατανάλωσης; Πώς θα γίνει αυτό; Δεν δίνετε απάντηση. Δεν μπορεί να βλέπουμε την εικόνα της στιγμής. Τα μέτρα που ανακοινώθηκαν αφορούν ένα τρίμηνο. Πρέπει να κρατάμε δυνάμεις. Δεν μπορούμε να βάλουμε όλα τα πολεμοφόδια στο τραπέζι. Η ενεργειακή κρίση ήρθε πριν τον πόλεμο, ο οποίος απλά επιδείνωσε την κατάσταση. Βεβαίως και θα θέλαμε τα μέτρα στήριξης να είναι πιο εκτεταμένα για την ενίσχυση των ευάλωτων πολιτών με ετήσιο εισόδημα κάτω των 30.000 ευρώ. Πρέπει όμως να εξηγήσουμε πού θα βρεθούν τα λεφτά».

«Με τα μέτρα ενίσχυσης στηρίζουμε τον αγροτικό τομέα, μειώνοντας τους ειδικούς φόρους στα λιπάσματα και στις ζωοτροφές. Δεν λύνουν όλα τα προβλήματα των αγροτών, αλλά δίνουν μια ανάσα στον πρωτογενή τομέα. Δεν προσφέρει λύση το να υποβάλουμε τον ελληνικό λαό σε ένα ανταγωνιστικό πλαίσιο για το ποιος θα κάνει την μεγαλύτερη πρόταση, χωρίς να του εξηγούμε πού θα βρεθούν τα χρήματα. Ο πρωθυπουργός μίλησε για την ανάγκη ενεργειακής απεξάρτησης. Σε κάθε περίπτωση, με προσοχή για την πορεία της χώρας, εκπονούμε τα μέτρα κάνοντας χρήση όλων των δυνατοτήτων της οικονομίας προκειμένου να αμβλύνουμε τις επιπτώσεις της ενεργειακής κρίσης», κατέληξε ο κ. Μπουκώρος.

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

«Αφού δεν τα πάει καλά με τους οικονομολόγους του, ας αλλάξει τουλάχιστον αστρολόγους. Ίσως οι αστρολόγοι του εξηγήσουν γιατί οι κρίσεις που βιώνουμε δεν είναι παροδικές», αντέτεινε από την πλευρά του για τον πρωθυπουργό, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Ευκλείδης Τσακαλώτος.

Ταυτόχρονα έκανε λόγο για «ορατές διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στην δεξιά και την αριστερά»: «Η κυβέρνηση πήρε κάποια μέτρα. Εγώ δεν λέω ότι είναι ψίχουλα, γιατί ότι δίνεις σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες είναι επί της αρχής κάτι θετικό. Αλλά αυτά τα μέτρα που πήρε η κυβέρνηση, ούτε φτάνουν, ούτε έχουν το σωστό μίγμα».

«Δεν ισχύει – συνέχισε ο κ. Τσακαλώτος – αυτό που λέει η κυβέρνηση, ότι ο λόγος που δεν δίνονται περισσότερα έχει να κάνει με τους δημοσιονομικούς περιορισμούς. Γιατί για παράδειγμα, ιδιοκτήτης με 4 ακίνητα αντικειμενικής αξίας 300.000 ευρώ το καθένα πληρώνει σήμερα συμπληρωματικό ΕΝΦΙΑ 7.425 ευρώ. Με το νέο καθεστώς που ανακοίνωσε χθες η κυβέρνηση, ο συγκεκριμένος ιδιοκτήτης δεν θα πληρώνει συμπληρωματικό φόρο αλλά προσαύξηση στον ΕΝΦΙΑ, που σίγουρα δεν θα είναι 7.500 ευρώ», ανέφερε ο κ. Τσακαλώτος.

«Όλα είναι θέμα προτεραιοτήτων. Δεν είναι μόνο τι ξοδεύεις αλλά και να αποφασίζεις τι κάνεις και για ποιους το κάνεις. Εσείς δεν θέλετε να κάνετε παρέμβαση στις αγορές, γιατί δεν πιστεύετε στο σχεδιασμό, μόνο στην αυτορρύθμιση, με κάποια δωράκια σε δικούς σας. Για να έχουμε όμως την ποιότητα και την ποσότητα των επενδύσεων χρειάζεται σχεδιασμός και παρέμβαση στην αγορά. Είναι ώρα και πρέπει να το συνειδητοποιήσουν όλα τα κόμματα της Αριστεράς, να έρθει μια κυβέρνηση με πλατιά στήριξη, που πιστεύει ότι πρέπει να δουλέψεις με την κοινωνία για την κοινωνία», κατέληξε ο κ. Τσακαλώτος.

Ο τομεάρχης Ανάπτυξης και Επενδύσεων και βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Χαρίτσης, χαρακτήρισε το κυβερνητικό πακέτο μέτρων, «ανεπαρκές και αναντίστοιχο με τις ανάγκες που έχει δημιουργήσει το πρωτοφανές κύμα ακρίβειας».

«Αν δεν υπάρξει αποφασιστική κρατική παρέμβαση για να σταματήσει το πάρτι κερδοσκοπίας των καρτέλ, καμία επιδοματική ενίσχυση δεν πρόκειται να ανακουφίσει την κοινωνία. Αν δεν υπάρξει μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα και το φυσικό αέριο, όπως κάνει η πλειονότητα των χωρών της ΕΕ σήμερα, νοικοκυριά και επιχειρήσεις δεν πρόκειται να δουν ουσιαστική ελάφρυνση», συμπλήρωσε ο κ. Χαρίτσης. Σημειώνεται επίσης, η επανάληψη από τον γενικό εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ, Χάρη Mαμουλάκη, της πρότασης του κόμματός του για την συγκρότηση ειδικής διακομματικής επιτροπής στη Βουλή, για την παρακολούθηση της πορείας υλοποίησης και απορρόφησης των κονδυλίων του ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης.

ΚΙΝΑΛ

Ο ειδικός αγορητής του ΚΙΝΑΛ, Απόστολος Πάνας, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι νομοθετεί καθυστερημένα και με ημίμετρα.

«Τα νέα επιδοματικού χαρακτήρα μέτρα, που έλαβε η Κυβέρνηση με σκοπό την προστασία των νοικοκυριών από την ακρίβεια και την αισχροκέρδεια, κάθε άλλο παρά επαρκή είναι. Υπάρχουν τα δημοσιονομικά περιθώρια και είναι ανάγκη να ληφθούν μόνιμα και ουσιαστικά μέτρα, με στοχευμένες παρεμβάσεις για την απορρόφηση του αυξημένου ενεργειακού κόστους. Τα γενικά και ατελέσφορα μέτρα εντείνουν τη δημοσιονομική χαλάρωση», υποστήριξε ο κ. Πάνας.

Ακόμα, ο κ. Πάνας μίλησε για λειτουργικές αδυναμίες του νομοσχεδίου και τόνισε την ανάγκη να ενισχυθεί περαιτέρω η δυνατότητα των περιφερειακών και τοπικών αρχών, ώστε να εφαρμόσουν ολοκληρωμένα σχέδια οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης και να στηριχθούν οι μικρομεσαίες καινοτόμες επιχειρήσεις.

ΚΚΕ

Η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ, Διαμάντω Μανωλάκου, μίλησε για «μέτρα κοροϊδίας του ελληνικού λαού».

«Αποδείχτηκε ότι είναι άνθρακας ο θησαυρός με τα μέτρα που ανακοινώθηκαν. Οι αυξήσεις τιμών εκτοξεύτηκαν στα ύψη με τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο, και η κυβέρνηση κοροϊδεύει με τα ψίχουλα που δίνει, εφαρμόζοντας την αντιλαϊκή ευρωπαϊκή πολιτική», είπε και συμπλήρωσε: «Ο δρόμος παραμένει ανηφορικός γιατί πυξίδα της κυβέρνησης είναι η υπεράσπιση των κερδών των λίγων και και όχι η κατάργηση των φόρων σε ειδικά καταναλωτικά προϊόντα».

Η κα Μανωλάκου μίλησε ακόμα για «συναίνεση του ΣΥΡΙΖΑ στην αντιλαϊκή πολιτική, η οποία δεν κάνει δίκαιο μοίρασμα των κονδυλίων στηρίζοντας την κοινωνία, αλλά τα μοιράζει για μια ακόμα φορά ανάμεσα στους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους. Στόχος είναι τα νέα ευρωπαϊκά πακέτα να μοιραστούν εύκολα, γρήγορα και χωρίς φραγμούς και ελέγχους στο κεφάλαιο και όχι για να καλυφθούν οι ανάγκες του λαού», υποστήριξε η κ. Μανωλάκου.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ

Έντονη κριτική στη κυβέρνηση άσκησε και ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης, Βασίλης Βιλιάρδος, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι δεν έχει αναπτυξιακό σχέδιο για τη χώρα, αλλά μόνο για τους λίγους εκλεκτούς της επιχειρηματίες.

Ακόμα, μίλησε για πολλές αοριστίες και ασάφειες του νομοσχεδίου και υποστήριξε ότι υπάρχουν πολλά ερωτηματικά για το Ταμείο Ανάκαμψης που εξαιρείται από το νόμο και θα παρακολουθείται από το Υπερταμείο. «Όσο πιο γρήγορα θα φύγει αυτή η κυβέρνηση τόσο το καλύτερο για τη χώρα, γιατί δεν χρειάζονται άχρηστα επιδόματα, αλλά πλούτος που να μοιράζεται δίκαια. Και εμείς δεν θεωρούμε αυτή την κυβέρνηση ικανή να διαχειριστεί, ούτε τα ΕΣΠΑ, ούτε τα κονδύλια για την ΚΑΠ», τόνισε ο κ. Βιλιάρδος.
ΜέΡΑ25

Τέλος, ο ειδικός αγορητής του ΜεΡΑ25, Κρίτων Αρσένης, υποστήριξε ότι «το νομοσχέδιο είναι μια ακόμα προσπάθεια της κυβέρνησης να ελέγξει τους αρμούς της εξουσίας και να μην της ξεφύγει κανένας αυτοαπασχολούμενος ή νοικοκυριό ή μικρομεσαίος επιχειρηματίας».

«Την τεράστια ακρίβεια που οδηγεί στο κλείσιμο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, δεν την αντιμετωπίζετε αλλά την χρησιμοποιείτε ως ευκαιρία για να συγκεντρωθούν στα χέρια των λίγων επιχειρηματικών ομίλων και των αρπακτικών», υποστήριξε ο κ. Αρσένης.

 

Πηγή: tilegrafimanews.gr